Villkor - Eways

Villkor

Vi hjälper Stockholms Stad att köra fossilfritt.

Returer
Du har 14 kalenderdagar på dig att returnera en vara från det datum du mottog den. För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fått den. Din vara måste finnas i originalförpackningen. Din vara måste ha ett kvitto eller inköpsbevis. När du returnerar, skicka ett mail till info@eways.se och ange ditt namn, din adress, din e-postadress, beställningsnummer och vilka varor du vill returnera.

Återbetalning
När vi har mottagit din vara inspekterar vi den och meddelar dig att vi har fått din retur. Vi kommer omedelbart att meddela statusen för din återbetalning efter inspektion av varan. Om din retur är godkänd, kommer vi att initiera en återbetalning till ditt kreditkort (eller ursprunglig betalningsmetod). Du kommer att krediteras inom ett visst antal dagar, beroende på din kortutgivares policy.

Frakt
Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnaderna är inte återbetalningsbara. Om du får en återbetalning dras avgiften för returfrakt från din återbetalning.

Kontakta oss
Om du har några frågor om hur du returnerar din vara, tveka inte att kontakta oss.

  • Frakt (3-7 arbetsdagar)
    Produkterna levereras till närmsta postombud.
  • Expressleverans (nästa dag)
    Produkterna levereras till närmsta postombud.
  • Alltid 14 dagars ångerrätt!
    Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen.
  • Garanti & Reklamationsrätt
    Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.